RODINA – PODPORA, POMOC, PREVENCE, INFORMACE, KOMPETENCE
VYHLAŠOVATEL: MĚSTO VSETÍN
NÁZEV PROJEKTU: RODINA – PODPORA, POMOC, PREVENCE, INFORMACE, KOMPETENCE
VÝŠE PODPORY: 600.000,– Kč
REALIZACE: 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014
Příspěvek je určen na úhradu nájemného, na vodné a stočné, elektřinu a teplo a další provozní náklady.
MPSV – RODINA A OCHRANA PRÁV DĚTÍ
VYHLAŠOVATEL: Ministerstvo práce a sociálních věcí – Dotační program Rodina a ochrana práv dětí
NÁZEV PROJEKTU: PRÁCE S RODINOU V OBLASTI SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY
REALIZACE: 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014
Projekt je zaměřen na posilování rodičovských a partnerských kompetencí a získávání dalších znalostí a dovedností, které mají rozvíjet schopnosti klientů RMC tak, aby dokázali (nejen) v obtížných životních situacích předcházet negativním jevům v rodině.
CÍLE PROJEKTU:
- podpora rodiny v agendě SPOD
- podpora setkávání dětí s rodiči nebo jinými rodinnými příslušníky, se kterými nežijí ve společné domácnosti
- podpora osob, které se setkaly s domácím násilím
CÍLOVÉ SKUPINY: Pro účely tohoto projektu považujeme za rodinu tyto skupiny osob:
- manželé s dětmi,
- nesezdané soužití rodičů s dětmi,
- děti, žijící jen s jedním rodičem,
- děti, žijící u jiné fyzické osoby než rodiče,
- děti žijící v náhradní rodinné péči
Jedná se o rodiny fungující, v rozvodovém a porozvodovém konfliktu, se závislým členem rodiny, s postiženým členem rodiny, s výskytem domácí násilí, s výchovnými problémy, rodiny ohrožené sociální izolací, ohrožené společensky nežádoucími jevy. Dále se jedná o těhotné ženy a rodiny cizinců.
Formou besed, individuálních konzultací se sociálními pracovnicemi centra a psychologického a právního poradenství chceme poskytnout podporu rodinám, které jsou, nebo se mohou ocitnout v ohrožení a to včetně nasměrování na další odbornou pomoc a péči (lékaři, pedagogicko-psychologická poradna, Azylový dům pro ženy a matky s dětmi, o.p.s., Intervenční centrum, Centrum poradenství pro rodinu a partnerské vztahy, OSPOD, Terénní asistenční služba, Občanská poradna apod.). Dále projekt nabízí možnost využití prostoru centra ke společnému setkání jako podporu pro rodiče, kteří nežijí s dítětem ve společné domácnosti. Rodinám, které jsou orgánem SPOD vyhodnoceny jako ohrožené, nabízí projekt možnost intenzivního psychologického poradenství, případně terapie. Rodinám, kde se vyskytlo, nebo jsou ohroženy domácím násilím, nabízíme v rámci projektu možnost sdílení a podpory při vyhledání odborné pomoci a řešení problému formou individuálních rozhovorů s odbornou sociální pracovnicí, která má zkušenost s prací s ohroženými osobami v Intervenčním centru.
MPSV – RODINA A OCHRANA PRÁV DĚTÍ
VYHLAŠOVATEL: Ministerstvo práce a sociálních věcí – Dotační program Rodina a ochrana práv dětí
NÁZEV PROJEKTU: RMC VSETÍN – PODPORA RODINY – PREVENCE, INFORMACE, KOMPETENCE
REALIZACE: 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014
Projekt je zaměřen na posilování rodičovských a partnerských kompetencí a získávání dalších znalostí a dovedností, které mají rozvíjet schopnosti klientů RMC tak, aby dokázali (nejen) v obtížných životních situacích předcházet negativním jevům v rodině.
CÍLE PROJEKTU:
- podpora rozvoje rodičovských a partnerských kompetencí, včetně praktických nácviků
- rozšíření nabídky odborných poradenských aktivit pro cílové skupiny
- vytváření podmínky pro navazující odborné služby
CÍLOVÉ SKUPINY:
- manželé s dětmi,
- nesezdané soužití rodičů s dětmi,
- samoživitelky/samoživitelé s dítětem/dětmi
- pěstouni či poručníci s dítětem,
- rodiče s osvojeným dítětem
Jedná se o rodiny fungující, v rozvodovém a porozvodovém konfliktu, se závislým členem rodiny, s postiženým členem rodiny, s výskytem domácí násilí, s výchovnými problémy, rodiny ohrožené sociální izolací, ohrožené společensky nežádoucími jevy. Dále se jedná o těhotné ženy a rodiny cizinců.
Konkrétně nabízíme v rámci projektu prohloubení a rozvíjení rodičovských a partnerských kompetencí formou besed, kulatých stolů, kurzů pro rodiče, nácvikových aktivit a dalších vhodných činností. Jedná se o interaktivní rozvíjení schopností a dovedností práce rodiče s dítětem tak, aby bylo dítě pozitivně podporováno v dovednostech s ohledem na jeho věk a schopnosti. A to včetně možnosti využití odborné konzultace s psychologem, porodní asistentkou či logopedkou. Dále mají rodiče možnost využít konzultace se speciálním pedagogem, sociální pracovnicí a právníkem. Pokud se rodič účastní v rámci programu aktivity pro dospělé, bude mu po tuto dobu zajištěno hlídání dětí. Důležitou součástí projektu je individuální komunikace s klienty, která umožňuje zjišťovat konkrétní potřeby klientů a pomáhá při motivaci k aktivnímu zapojení do nabízených činností. Jestliže se klient svěří s nějakým osobním nebo rodinným problémem, je vyslechnut a pracovnice jej nasměruje na příslušnou odbornou pomoc (odborníci v centru, další odborná pracoviště).
ZLÍNSKÝ KRAJ – SOCIÁLNÍ FOND
VYHLAŠOVATEL: ZLÍNSKÝ KRAJ – SOCIÁLNÍ FOND
NÁZEV PROJEKTU: UČÍME SE NÁPODOBOU (R+D)
REALIZACE: 2. 1. 2014 – 31. 10. 2014
CÍLE PROJEKTU:
- podpora rodinných vztahů
- rozvoj kreativity a psychomotoriky
- posilování rodičovských kompetencí
Jedním z klíčových cílů naší práce je podpora soudržnosti rodiny a upevňování vazeb mezi rodiči a dětmi a dalšími členy rodiny. K němu se váže také snaha rozvíjet u rodičů praktické dovednosti a rodičovské kompetence tak, aby uměli přispívat interaktivně k rozvoji svých dětí v mnoha oblastech vývoje- psychomotorika, hrubá a jemná motorika, sociální dovednosti, emocionální a citový rozvoj, rozvoj slovní zásoby.
Rodičům často nestačí jen „teorie“ na to, aby byli úspěšní ve svém snažení vychovávat dítě co nejlépe. Je třeba, aby si mnohé dovednosti osvojovali prakticky, v přímé součinnosti s dítětem. Proto nabízíme rodičům s dětmi také nácvikové aktivity, při kterých se rodiče učí, jak např. podpořit děti v oblasti práce s tělem, jak vhodným způsobem rozšiřovat dětem slovní zásobu, jak naučit děti pracovat s jednoduchými nástroji, mají možnost vyzkoušet si práci s různými materiály a pomůckami. Rodiče se naučí vnímat potřeby a možnosti dítěte, nabízet mu vhodné podněty odpovídající věku a stupni vývoje, naučí se používat vhodné didaktické pomůcky a také se naučí s dítětem efektivně komunikovat. Důležitou součástí těchto aktivit je spontánní posilování vztahu mezi rodičem a dítětem.