Rodinné a mateřské centrum Vsetín

Komunitní centrum pro rodiče s dětmi



  • Úvod
  • Aktuality
  • Program
    • Měsíční program
    • Poradenství
    • Besedy, kurzy
    • Další programová nabídka
    • Historie Sluníčka
    • Vzdělávání
  • O nás
    • Pověření (SPOD)
    • Pracovnice centra
    • Prostory centra
    • Projekty
    • Financování
    • Výroční zprávy
  • Fotogalerie
  • DĚTSKÁ SKUPINA – Sluníčko
  • Pěstounská péče
    • Obecné informace
    • Dohody o výkonu pěstounské péče
  • Kontakty

ETICKÝ KODEX

14.8.2017

ETICKÝ KODEX ZAMĚSTNANCE

RODINNÉHO A MATEŘSKÉHO CENTRA VSETÍN, Z.S.

 

dále „RMC“:

Etické zásady práce v RMC:

  1. Práce je založena na hodnotách demokracie a lidských práv. Zaměstnanci proto dbají na dodržování lidských práv u skupin i jednotlivců, tak jak jsou vyjádřeny v Chartě lidských práv Spojených národů a v Úmluvě o právech dítěte
  2. Pracovník respektuje jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
  3. Pracovník respektuje právo každého jedince na seberealizaci v míře, aby současně nedocházelo k omezení takového práva druhých osob.
  4. Pracovník pomáhá jednotlivcům, skupinám, komunitám a dobrovolným společenským organizacím svými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi při jejich rozvoji a při řešení konfliktů jednotlivců se společností a jejich následků.
  5. Pracovník musí dávat přednost své profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Činnosti, které poskytuje, musí být na nejvyšší možné odborné úrovni.

Pravidla etického chování zaměstnance RMC

Ve vztahu ke klientovi:

  1. Pracovník vede klienty k vědomí odpovědnosti sám za sebe.
  2. Pracovník jedná tak, aby chránil důstojnost a lidská práva klientů.
  3. Pracovník pomáhá se stejným úsilím a bez jakékoliv formy diskriminace všem klientům. Při žádné formě diskriminace nespolupracuje a nezúčastní se jí.
  4. Chrání klientovo právo na soukromí a důvěrnost jeho sdělení. Data a informace požaduje s ohledem na potřebnost při zajištění služeb, které mají být klientovi poskytnuty, žádnou informaci o klientovi neposkytne bez jeho souhlasu. Výjimkou jsou osoby s omezenou způsobilostí k právním úkonům, nebo jestliže jsou ohroženy další osoby.
  5. Pracovník dbá, aby klienti obdrželi všechny služby, na které mají nárok, a to nejen od instituce, ve které je zaměstnán, ale i ostatních příslušných zdrojů. Poučí klienty o povinnostech, které vyplývají z takto poskytnutých služeb a dávek. Pomáhá řešit i jiné záležitosti a problémy klienta týkající se jiné složky jeho života.
  6. Pracovník hledá možnosti, jak zapojit klienty do procesu řešení jejich problémů.

Ve vztahu ke svému zaměstnavateli:

  1. Pracovník odpovědně plní své povinnosti vyplývající ze závazku ke svému zaměstnavateli.
  2. Snaží se ovlivňovat sociální politiku, pracovní postupy a jejich praktické uplatňování v RMC s ohledem na co nejvyšší úroveň služeb poskytovaných klientům.

Ve vztahu ke klientům RMC:

  1. Pracovník respektuje znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vykonává a rozšiřuje spolupráci s nimi a tím zvyšuje kvalitu poskytované služby.
  2. Respektuje rozdíly v názorech a praktické činnosti kolegů, ostatních odborných a dobrovolných pracovníků.
  3. Kritické připomínky k nim vyjadřuje na vhodném místě a vhodným způsobem.

Ve vztahu ke svému povolání a odbornosti:

  1. Pracovník dbá na udržení a zvyšování prestiže svého povolání.
  2. Neustále se snaží o udržení a zvýšení odborné úrovně práce a uplatňování nových přístupů a metod.
  3. Je zodpovědný za své soustavné celoživotní vzdělávání a výcvik, což je základ pro udržení stanovené úrovně odborné práce a schopnosti řešit etické problémy a dilema.
  4. Pro svůj odborný růst využívá znalosti a dovednosti svých kolegů a jiných odborníků a své znalosti a dovednosti rozšiřuje v co největší možné šíři.

Ve vztahu ke společnosti:

  1. Pracovník má právo i povinnost upozorňovat širokou veřejnost a příslušné orgány na způsoby, kterými společnost, vláda nebo jednotlivci přispívají k obtížím a utrpení lidí a nesnaží se o jejich ukončení.
  2. Zasazuje se o zlepšení sociálních podmínek a sociální spravedlnosti tím, že podněcuje změny v zákonech, politice státu i v politice mezinárodní.
  3. Upozorňuje na možnost spravedlivějšího rozdělení společenských zdrojů a potřebu zajistit přístup k těmto zdrojům těm, kteří to potřebují.
  4. Působí na rozšíření možnosti a příležitosti ke zlepšení kvality života pro všechny lidi, a to se zvláštním zřetelem ke znevýhodněným a postiženým jedincům a skupinám.
  5. Pracovník působí na zlepšení podmínek, které zvyšují vážnost a úctu ke kulturám, které vytvořilo lidstvo.

Kategorie:RMC Vsetín

Více informací:

(no title)

Program duben

Rodinné a mateřské centrum Vsetín

Komunitní centrum zaměřené svým programem především na rodiny s dětmi


(no title)

Více informací:

(no title)

Více informací

(no title)

DS – Sluníčko

Co pro Vás chystáme:

(no title)

(no title)

ZÁPIS

Chcete nás podpořit?

Finanční příspěvek - jednorázovým nebo pravidelným převodem Vámi zvolené částky na náš účet centra 303683363/0300 nebo hotově (i malá částka pomůže).

nebo nakupte přes givt.cz

Provozní doba

PO 8.00 – 13.00 a 14.00 – 18.00 hod
ÚT 8.00 –13.00 hod
ST 8.00 – 13.00 hod
ČT 8.00 – 13.00 hod
PÁ 8.00 –13.00 hod

Kde nás najdete

Rodinné a mateřské centrum Vsetín,z.s.
Záviše Kalandry 1095
755 01 Vsetín
+420 737 502 215
mc-vsetin (zavináč) seznam (tečka) cz

Logo

Sídlo

Rodinné a mateřské centrum Vsetín,z.s.
Jasenice 943
755 01 Vsetín
IČO: 26534703

Copyright © 2025